שמתם לב כמה חם?

משפט שאנחנו אומרים כל שנה, כך נדמה, אבל אנשים ברצינות, שמתם לב כמה חם?! לפתוח חדשות זה כמו לראות סרט אסונות. שריפות ענק, הצפות ענק. אומרים שמי השתייה יתחילו להתאייד ואזורים רבים יהפכו לבלתי ניתנים ליישוב. זאת בעיה כי אנחנו כאנושות חושבים רק על עצמנו ורק לטווח קצר, כשהחשיבה צריכה להשתנות לגלובלית ולטווח ארוך, אבל האגו האנושי מרוכז רק בהנאות החיים, בשליטה וניצול אחרים ולכן הגענו למצב שיצא משליטה. תראו איך קורסות מערכות החיים בכל התחומים.

המים יתאיידו ואזורים רבים יהפכו לבלתי ניתנים ליישוב

השאלה הבוערת שצריכה להישאל על ידי כל אחד והאנושות כולה – מה הטבע רוצה מאיתנו? מה הוא רוצה להגיד לנו בכל האירועים האלו? ובכן עקרונית, המסר נראה ברור – אתם, לא רצויים פה על כדוה"א  ואני עומד לטפל בכם אחת ולתמיד.

האם הגיוני שהטבע יעמול ליצירת בריאה רק כדי להרוס אותה? זן המזיק לאחרים – דומם, צומח, חי ובני אדם אחרים – יושמד באופן טבעי אם בהשמדה עצמית או עי איתני הטבע בעצמם וזה טבעי. עפ"י המדענים הגענו כבר למצב שבו קצב הצריכה האנושית של משאבי הטבע של כדוה"א עברה את היכולת שלו להתחדש כך שהספירה לאחור החלה באופן רשמי. החגיגות של האנושות על חשבון כל השאר באות לסיומן אבל האנושות לא מבינה עדיין את מקומה האמיתי בתמונה הגדולה. לא על הפגיעות שלה ולא על חשיבותה. אבל בכל זאת אולי יש תשובה יותר עמוקה.

חוכמת הקבלה אומרת שלטבע מטרה גבוהה –  הטבע לא רוצה להשמיד אותנו אלא לאזן אותנו. גם אנחנו חלק מהטבע ולנו מקום חשוב בו אבל כדי שנוכל לממשו יש לאזן את האגו האנושי, מטבע של ניצול והרס לטבע של נתינה והתחשבות. כדוה"א הוא מגרש המשותף לכולנו – לכל רמות הקיום – ואנחנו במעשינו, מחשבותינו וליבנו צריכים לתת להם מקום ולחיות באיזון.

הרמה הגבוהה במערכת היא בני האדם והיא המשפיעה ביותר על כל השאר. לא מדובר רק ברמת המעשים כלפי הסביבה אלא ברמת המחשבות, המעשים והיחסים בין בני האדם עצמם. ההרס הגדול בכדוה"א מעבר ליחס שלנו לטבע הוא תוצאה ישירה של קלקול הקשרים בין בני האדם עצמם והם מקור הסבל לכל רמות הקיום. 

בטבע, כל מה שקורה ברמה אחת משפיע על השנייה. כאשר אנחנו נטפל ברמת היחסים בין האנשים בכך נחייב את הטבע לאזן את כל שאר הרמות ולחיות בהרמוניה, כולנו. השריפה שבחוץ היא האש שבין בני האדם שרוצים להשפיל ולשלוט אחד על השני ועל הסביבה. תראו את היחסים בארץ, מה קורה ברשתות, ביומיום ובכל מקום. 

קשר חיובי בין האנשים הוא שיגרום לכל הטבע להירגע – הבחירה וההצלה בידינו.