להגיע לאיזון עם הטבע

מדי כמה זמן אנחנו עדים לתופעות טבע הגורמת הרס ונזק לאדם. ברכוש וגם בחיים. תופעות טבע כמו הרי געש שמתפרצים, צונמי, שריפות, רעידות אדמה ועוד. כל חוקי הטבע, כמו חוקי הפיזיקה והכימיה הם חוקים שחייבים לקיים. אם לדוגמא תקפוץ מבניין אתה תיפול וכנראה גם תמות בגלל חוק המשיכה, כלומר אנו חייבים לציית לחוקי הטבע, וזו עובדה, אין הנחות וכולם שווים לחוק.

הטבע בנוי מדומם, צומח וחי אבל יש עוד מרכיב מהטבע שהוא האדם. כן, גם אנחנו חלק מהטבע. אפשר להתייחס לדרגות שבטבע כאשר הדרגה הנמוכה ביותר היא הדומם אחריה הצומח אחריה החי ולבסוף הדרגה המפותחת ביותר בטבע היא האדם.

הטבע כולו קשור אחד לשני: החיות, הצמחים והדומם, כל דרגה נמוכה מזינה את הדרגה שמעליה בשרשרת המזון וכל דרגה לוקחת בשביל עצמה את המינימום הנדרש בשביל להתקיים ולא יותר. לדוגמא, אריה אוכל רק כשהוא רעב הוא לא יהרוג חיה אחרת רק בשביל הנאה, צמחים צורכים הזנה, מהאדמה, מים ואור לא יותר משהם צריכים וכל השאר תורמים לכולם.

"בטבע יש איזון בין כל הפריטים"

בטבע יש איזון בין כל הפריטים, אף אחד לא לוקח יותר ממה שהוא צריך, יש הרמוניה ושיווי משקל. האדם, שהוא כאמור חלק מהטבע, לא מתנהג כמו כל מרכיב מהטבע. אנו צורכים הרבה יותר ממה שאנו צריכים, אין בנו איזון, הטבע האגואיסטי שבנו רק גדל וגדל ואנו גורמים לחוסר איזון בטבע, אותו חוסר איזון בטבע מתבטא באסונות טבע. האדם הוא האחראי לכל אסונות הטבע.

אנו צריכים להיות מודעים שאנו חלק מהטבע וצריכים להתנהג לפי חוקי הטבע, שהם חוקים מוחלטים. על פי הקבלה, אלהים הוא הטבע (בגימטרייה שניהם 86), עובדה זו היא קצת קשה לעיכול, אבל תמיד שמענו שאלוהים הוא בכל מקום, אולי אלהים בנוי מכל הדרגות: דומם, צומח חי ובני אדם והכל בסוף מתחבר לאחד.