מכות גלובליות

מאות שריפות ענק בקליפורניה, הוריקן דוריאן מתקרב לפלורידה, חברת החשמל של פלורידה תשלם מיליארדים על תביעות מנזקי השריפות, תוך יומיים רעידת אדמה נוספת בקליפורניה. אייביאיי סוגר את קרן ההשקעות האלטרנטיבית, שהייתה אמורה להרוויח מביטוח אסונות טבע, חשש שאלפים יהרגו בצונאמי באינדונזיה, פלורנס גובה קורבנות, תושבים נמלטים. התפרצות הר געש בגואטמלה, גובה הרוגים. מאות הרוגים בהתפרצות הר געש באיראן ובעיראק, עוד רעש אדמה חזק במקסיקו. סופות בטקסס, הוריקן הארווי הקפיץ את מחירי הבנזין בארה"ב לשיא של שנתיים והנזק ממנו יעמוד על מיליארדי דולרים וזו רשימה חלקית של מכות גלובליות, בשנים האחרונות. 

בשירה ״נפאל״, שרה הזמרת גלי עטרי, על ציפור האבן, שלפי האגדה, כל עוד פסל הציפור, ניצב על העמוד של המלך, יש סיכוי שהמלך יחזור ביום מן הימים. הכיכר נחרבה ברעידת אדמה ב-2015, אך הציפור שוחזרה לאחר מכן. קשה להאמין לאגדה, אך בואו נסכים שלפי טבע הבריאה המתוארת בתורה, דומם צומח וחי, חיים בהרמוניה מופלאה. כאילו מוסכם ביניהם, שהדומם יספק לצומח והצומח יספק לחי, את כל צרכיו וכך הלאה התנהלות מופלאה ומדויקת, שבה כל  יצור תורם ומהווה שלב בשרשרת וכל מטרת קיומו של היחיד היא לדאוג לצרכיו של האחר בכל שלבי הקיום. זהו עולם הרמוני ואוהב, כפי שברא אותו מלכתחילה הבורא, לפני השבירה של האדם הראשון שהתנפץ לאלפי חלקים שישה ריבוא, כדי שהאדם המדבר, יוכל ללמוד על הטוב שבעולם ולהתחבר שוב לאדם אחד.

קוביד 19, נגיף קורונה, הוא סוג של וירוס טוב ומיטיב, ששינה אורחות עולם יותר מאשר כל מלחמה הייתה עושה. זוהי דרכו "העדינה" של הטבע לומר לנו לחשב מסלול מחדש. על ידי מכות גלובליות, הטבע רוצה להעביר לנו את המסר, שהאדם זקוק לחיות בהרמוניה עם הטבע, אך בניגוד לשלבים האחרים דומם חי צומח, האדם נמצא בהתפרצות עצומה של האגו ובתהליך ניצול הרסני, של כל אוצרות הטבע החבויים בעולם. במקום לקיים את תפקיד האדם המדבר, שדומה לאלוהים בכך שהוא טוב ומיטיב לכולם, מקיים האדם את תפקיד ההורס והמבזה.

תגובת הטבע אינה מאחרת לבוא, הפרת האיזון העדין, שבין כל חלקי הבריאה, ניצול כל משאבי הטבע, כדי להשביע את האדם, שאין קץ לתאוותנותו לאוכל מין ושליטה, היא הסיבה שהטבע מתנגד ומסמן לנו שזה בלתי אפשרי, כמו אם טובה שמוכיחה את בניה ומנתבת אותם לדרך הרצויה. כאשר יחשוב אדם על זולתו במקום אדם על עצמו, ייפסקו אסונות הטבע והטבע יחזור לספק לאדם באופן מדויק את כל צרכיו.