מתי צריך לבנות תוכנית עסקית?

יש שיגידו כי אין הדבר מתבצע ללא תכנון, זאת אומרת שאין משבר שאינו תוכנן מראש ואין חברה שאינה תיכננה או לפחות חלמה להגיע אל הטופ העולמי. המשותף לחברה הבינלאומית ולתוכנית עסקית זה שאחד מהם ילווה את השני במהלך לא מעט מהפעילות. את זה נוכל לראות החל מהקמה של החברה ועד להשקת המוצרים שלה, כל אלו ידרשו תוכניות עסקיות על מנת למקסם את הרווחים ולהגיע אל קהלי היעד שאותם קבעה החברה או יוצרי המוצר. אבל כיום תוכנית עסקית יכולה להיות רלוונטית כמעט עבור כולנו, מכיוון שרובנו הגדול מנהל מאזן של הכנסות והוצאות ולעיתים גם מועד בתכנונים מסוימים או בקרידטים שהוא לקח.

בשביל לעשות לסדר

כאשר חברה גדולה שמה לעצמה יעד מכירות מסוים היא חייבת תוכנית, כזו שתפרוש בפניה את האמצעים שבהם היא תשיג את יעד המכירות, את הבונוסים של העובדים למשל אל מול שאר ההוצאות שהחברה יכולה להיתקל בהם. בנוסף לכך תוכנית שכזו אמורה לכלולה בתוכה לא רק את הוצאות הכרוכות אלא גם את ההכנסות המשוערות, כך תוכל החברה לדעת להתנהל לאורך זמן ולתכנן את ההוצאות ואת המשאבים שלה אל יום השקת המוצר למשל. הדבר תקף גם בבניית חברה או אפילו בית קפה, על הבעלים לדעת כיצד העובדים, המוצרים והעלויות שכרוכות בכל אלו יכולים להתנהל בצורה מקסימלית וריווחית עד כמה שניתן. תוכנית עסקית מקיפה ועמוקה מספיק יכולה להקפיץ את העסק אל רווחים ויכולת תפעולית ברמה שונה לחלוטין.

גם למשפחה

ההוצאות גדלות עם גיל הילדים? הקורסים, הספרים, תיקים והביגוד הופך להיות נטל? כנראה שאתם צריכים לעשות עצירה ולהגיע למעט חושבים בנושא הכלכלי של הבית ולשם כך תוכלו גם אתם להיעזר בתוכנית עסקית. תוכנית עסקית לבית יכולה לעזור גם במשק הבית, דרך הבנה של ההוצאות החודשיות, איזון בין אלו אל בין ההכנסות העתידיות של הבית ואפילו הצבת יעדים ליציאה מהמינוס או לשיפוץ הבית. לכן במקום שתרגישו את חרב המינוס עומדת מעל אל הצוואר שלכם, או שתתנו למצב הכלכלי להשפיע על מצב הרוח שלכם. נסו לעשות עבור משק הבית שלכם תוכנית עסקית שתעזור לכם לצאת מהמינוס, לשפר את יכולת ההכנסה וההוצאה שלכם ואפילו לצאת לאיזה חופשה קטנה עם המשפחה.