איך מטפלים בבריחת סידן?

בריחת סידן קיימת בקרב כ7% מהאוכלוסייה הכללית וכ20% מבני חמישים ומעלה, תופעה זו מתאפיינת בעיקר בגילאים מאוחרים ולה מספר השפעות על גוף האדם. על רקע זה חשוב להבין את חשיבות הטיפול בבריחת סידן. עצם האדם מגיעה לשיא הבנייה שלה בין גילאי העשרים ועד גיל שלושים, עד לאותם שנים היא נהרסת ונבנית בצורה הדרגתית ומוחלפת בעצם חדשה המוסיפה למסת העצם. כאשר מגיע גוף האדם לגילאי שלושים עד ארבעים, מתחיל הגוף לפרק את מסת העצם בזמן שווה להרכבה ופעולה זו נעשית בהדרגתיות ועם השנים. עם כך שכיחות בריחת הסידן הינה גבוהה יותר בעשור החמישי, ולבעיה הזו יש כמה דרכים בהם ניתן להתגבר עליה ולהחזיר את כמות הסידן למיטבה.

כיצד להימנע מבריחת סידן?

ישנם לא מעט דרכים להימנע מבריחת סידן, חלקן משתלבות בספורט ותפריט מגוון אך גם הפסקה בהרגלים שעלולים להאיץ בבריחת הסידן. חלק מהמזונות שיכולים לעזור בשמירה על הסידן הינם טחינה מלאה, מוצרי חלב, שקדים ואגוזים, שמן זית ועוד מגוון ירקות ומזונות עשירים בסידן טבעי. גם צריכה של פירות כמו אוכמניות ודובדבנים העוזרים לייצב הקולגן ובשמירה על הסידן בתאי העצם, אך עם זאת מומלץ גם לבצע פעילות ספורטיבית קבועה על מנת לעזור לסידן גם להיספג בצורה טובה יותר. ובאשר להרגלים אותם יש להפסיק, מומלץ במניעת סידן להפחית בצריכת שתייה חומצית כמו משקאות תוססים וקפה ובאותה המידה גם עישון וצריכה מינימלית של מלח.

דרכים לטיפול בבריחת סידן

על מנת לטפל בבריחת סידן ישנם כמה מסלולים שונים של טיפול, ביניהם ניתן לשלב או ללכת רק באחד מהם. הטיפולים הטבעיים למשל ממליצים בדיוק כמו דרכי ההימנעות, על פעילות ספורטיבית שבשגרה, השומרת על חילוף חומרים גבוהה ותנועה בריאה לעצמות. יחד עם זו גם צריכה גבוה של חלבונים האחראים על קולגן, K2, מזונות עתירים בסידן ועוד מגוון מזונות כמו אספרגוס. ישנם גם דרכים רפואיות לטפל בבריחת סידן והיא בניטלת כדורים, כמובן בהתאם לגוף המטופל לאלרגיות ולשילובי התרופות במידה ויש. הכדורים האפשריים במתן בריחת סידן הם: סטרואידים, הורמונים, קלציטונין, אויסטה ופסולן כאשר כל אחד מהם עוזר בבניית עצם או במסה שלה בדרכים שונות.