ההסתברות של זכייה בלוטו

משחקי המזל הינם בין המשחקים הפופולריים במאה העשרים ואחת, כאשר בישראל ובעוד מדינות ברחבי העולם ניתן לבחור בין מנעד רחב של משחקים אשר יכולים להיות סביב נושאי ספורט שונים, סביב ניחוש קלפים ועוד. אך כאשר מדובר בהגרלות הלוטו אי אפשר שלא להתייחס אל האדרנלין המורגש ברחבי הארץ פעמיים בשבוע, המורגש אל מול המסכים השונים והפך למנת חלקם השבועית של לא מעט משפחות ישראליות. המשחק אשר מוגרל פעמיים בשבוע מציע לא מעט שיטות מילוי שונות, בהן ניתן להשתמש במספרים שונים כמו תאריכי לידה ועוד מגוון שיטות שונות כאשר לצד זאת, ניתן גם למלא מגוון של טפסים אשר יכפילו את הסיכויי של זכייה בלוטו של כל משתתף.

הסתברות הזכייה – כל האפשרויות

הגרלות הלוטו המתקיימות כפעמיים בשבוע מציעות מגוון סכומי זכייה שונים, כאשר במידה ולא נמצאו זוכים לאחת ההגרלות סכומי הזכייה גדלים מדי הגרלה. כך למשל הגרלות הלוטו מגרילות מידי שנה כ21 מיליונרים חדשים, כאשר סכומי הזכייה נעים בין חמישה מיליון שקלים ועד לכדי עשרים וארבעים מיליון שקלים! בכל הגרלה מפעל הפיס מזכה זוכים חדשים בפרסים של מעל למיליון שקלים, ולמבקשים להכפיל את סכום הזכייה ניתן כיום לעשות שימוש החל מצירוף של מספרים חזקים המגדילים את סיכוי הזכייה ועד למילוי טופס "דאבל לוטו" המציע סכום זכייה כפול.

אז מה ההסתברות?

בטופסי הלוטו ניתן לנחש עד שישה מספרים ואפילו שבעה מספרים מתוך כשלושים ושבעה מספרים, כאשר מספר החזק מציע סיכויים הרבה יותר גבוהים עבור המשתתפים בהגרלה. בנוסף קיימת גם הגרלת לוטו אקסטרה המציעה לכל טופס לוטו, בין אם הינו דאבל לוטו או סטנדרטי, פרסים בשווי של שישים אלף שקלים.
בנוסף לסוגי הטפסים ולכמות המספרים שניתן לנחשב ולהגיל את סיכויי הזכייה, מפעל הפייס מציע מספר שונה של שיטות למילוי הטופס, כאשר לוטו שיטתי מאפשר דרך מספר שיטות לבחור עד ל12 מספרים שונים ולהגדיל את ההסתברות לזכות באחד מהפרסים בצורה משמעותית. אך למרחיקי לכת ניתן יהיה לעשות שימוש בטופס לוטו שיטתי חזק, המאפשר בחירה בין 4 עד 7 מספרים חזקים ולהגדיל את סיכוי הזכייה בחמישים אחוזים!