משבר האקלים ופתרונו

משבר האקלים המאיים עלינו מזה כמה שנים הולך ומחזק את זרועותיו ונאחז בנו יותר ויותר. האמת אנו נמצאים במשבר גלובלי ולא רק באקלים כדור הארץ, המשברים מגיעים ונוגעים בכל אחד מאתנו ללא יוצא מהכלל, כרגע כל אחד או כל מדינה נפגעת ברמה זו או אחרת ממשבר זה או אחר, אבל המגמה ברורה וכולנו נמצאים באותו משבר כללי.

האנושות הגיעה לשלב של אל חזור בציר ההתפתחות האבולוציונית שלה ומכל פינה עולה משבר אם זה אקלים, כלכלה, וירוס קורונה ומשבר ברפואה בעקבותיו, משבר בחינוך ועוד ועוד, גם אם ישנם כאלה שעוד לא מרגישים שזהו משבר כללי בכל העולם וחושבים שהנה עוד מעט המצב ישתנה והכול יחזור למה שהיה, אז ברור מיום ליום שמה שהיה לא יחזור ואנו מתחייבים להמציא את עצמנו מחדש ולהתאים את האנושות למצב שהטבע מציב לפנינו.

באדם טבוע הרצון ליהנות ולקבל מקסימום תועלת לעצמו במינימום בזבוז אנרגיה ומאמץ, ואנו נמצאים במצב שלא נוכל עוד לעצום עיניים ולומר שאין משבר והוא לא נוגע אלי, להפך, אנו צריכים להתעורר ולומר שהכול תלוי בי ואם אני לא אעשה מעשה אז כולם יסבלו בגללי. זהו שינוי מהותי ולא פחות ממהפכני באישיותנו בני האדם, עד היום את כל מרצנו הוצאנו לטובתנו בלבד גם אם למשל הקמנו משפחה ודאגנו לה הכול נובע מהרצון האגואיסטי שמניע אותנו ויעשה הכול כדי להביא אותנו לייעדנו.

אנו עומדים בפניו של עידן חדש לאנושות ובו נצטרך לעבור שינוי בתפיסתנו הבסיסית וממחשבה רק על עצמו נצטרך לעבור למחשבה לטובת האחר. זה לא יהיה פשוט וקל כי נצטרך לעשות חישוב מחדש בכל.

כשנתחיל לחשוב טוב אחד על השני, נרצה שלאחר יהיה לפחות מה שיש לי ואפילו יותר, כשנוכל לאהוב את האחר כמו שאנו אוהבים את ילדנו או לפחות לא נרצה להזיק לאחר כמו שאנו לא רוצים להזיק לילדנו, כשנבין שאנו חיים במערכת אחת גלובלית אינטגרלית ואנו נצבים בפני כוח הטבע שהוא לא מתחשב ביחידים ואין לו רגשות כלפי האנושות, נבין שרק בקשרים טובים ונכונים ביננו נבנה מקום טוב לחיות כולם למען כולם, רק אז נגיע לאיזון נכון וכך כל המשברים למיניהם ייעלמו כלא היו.

כל אותם משברים הם הצגה אחת גדולה שנבין שהדרך שהאנושות צועדת בה בשנים האחרונות מובילות אותנו לא פחות מהשמדה המונית והטבע מאותת לנו ככל יכולתו שנעצור את עצמנו כל עוד אפשר