המסע הגדול החל

ברגעים קשים תמיד אמרתי לעצמי – זכרי, לכל תהליך יש תכלית. שוב ושוב, כמו מנטרה. זה היה משאיר אותי שפויה, צפה מעל הגלים לחוף מבטחים, עד המסע הבא. שנת 2020 הייתה כולה מסע כזה לא מובן ומעניין אך התגובה אליו היא – מהר מהר שתגמר כדי שנוכל לחזור למוכר והידוע, אבל החיים לא עובדים ככה. לכל תהליך יש תכלית. כל שינוי מביא אותנו להתפתחות. אם לא נבין את זה, הטלטלות לא יסתיימו אלא יתגברו ויקשו עלינו מאד לצוף על הגלים לנמל מבטחים.

אם כן, מהו התהליך ומהי התכלית, צריך לחשוב על כך ברצינות.

אנחנו חלק ממערכת הטבע אשר כוללת את כל הרמות הקיום – מחלקי האטומים הכי קטנים ועד כוכבי הלכת הגדולים. כולם עובדים יחד תחת חוקים מוחלטים. אנחנו מכירים רק את החוקים הפיזיקליים של היקום כמו חוק המשיכה אבל קיימים גם חוקים חברתיים. 

"אנחנו חלק ממערכת הטבע"

איזה חוקים חברתיים קיימים בטבע אם הם אוכלים שם אחד את השני? ובכן, כל רמות הקיום קשורות ותלויות אחת בשנייה ולכן משרתות ומתנהלות בכבוד ובנתינה הדדית. בעלי חיים למשל לא מזיקים לטרפם, לא גורמים כאב ולא צדים יותר ממה שהם זקוקים לו כדי לשרוד. זו הסיבה, שלמרות מאבק הישרדות קשה, ההרגשה בטבע היא מופלאה ולגמרי אחרת מההרגשה הקיימת בחברה האנושית. 

הרמה האנושית, בני האדם – אני ואתה – לא מקיימים את החוק הבסיסי והעליון הזה-חוק הערבות. הגישה שלנו היא ליהנות על חשבון אחרים. להשתמש בהם לטובתנו האישית. מה בני האדם תורמים לכל שאר רמות הקיום? כלום. אנחנו רק לוקחים. ממשאבי הטבע שכמעט כילינו ובעיקר היחסים האנושיים בינינו שמבוססים על ניצול, שליטה וכבוד. אנחנו הגורם העיקרי לכל הסבל שבחיינו. 

טיב הקשרים האנושיים מנוגדים לטבע ואנחנו במסלול התנגשות ישיר עם מכבש ההתפתחות. המערכת מתפתחת תמידית, אנחנו רואים את התוצאות הפיזיות אבל הן התוצאה. מהות האבולוציה היא יתר קשרים וחיבורים בין כל הגורמים. 

בחברה האנושית אנחנו רואים איך העולם הפך לגלובלי והומצאו המצאות כמו האינטרנט שלכאורה מחברות אותנו יותר אבל בפועל היחסים בין האנשים רק מתדרדרים. כולנו כלואים בבועות של אגו ולא מצליחים להסתדר מהרמה האישית ועד כלל עולמית.  השיטה האנושית לא עובדת כי היא בניגוד לטבע והטבע לא יכול לתת לנו לשחק יותר במגרש החול, הנזק גדול מדי. 

כל התופעות, החל מהקורונה, דרך אסונות הטבע וחלה בהתמוטטות המערכות, הן קריאה מהטבע לתקן את טיב הקשרים והיחסים האנושיים. אין לנו ברירה, כולנו קשורים ותלויים זה בזה ועד שלא נסכים להיות טובים יותר זה לזה הטבע לא יניח לנו והמכות רק יגברו. לתהליך שעובר עלינו יש מטרה גדולה – איזון הטבע האנושי, ואם רק נסכים ונעזור אחד לשני בדרך, נראה איך הכול בא לטובתנו ולאושרנו.