נשמה, איך פותרים את משבר האקלים?

ההשפעות משינויי האקלים מתרחשות כעת. אם דובר בעבר על כך שהתחממות כדור הארץ תגרום לשינויים ומשברים שונים – השינויים והמשברים כבר כאן. זהו, אין לאן לברוח יותר. המציאות מכה בפיננו כמו שמש לוהטת בשנות בצורת ארוכות או כמו סופת הוריקן הרסנית ואנחנו עומדים משתאים אל מול הסערה ולא מבינים איך הגענו למצב הזה.

אז הגענו לכאן בגלל שאנחנו יצורים אגואיסטים. אין דרך יפה להגיד את זה, זו האמת העירומה. אנחנו יצורים אגואיסטים החושבים רק על עצמנו, כל אחד עושה לביתו ללא התחשבות באחר או בסביבה. רק אני ואפסי עוד. זה מתבטא בכלכלה, במזון, ברפואה ובעצם בכל תחום בחיים. על פי דוח של אוקספם שפורסם החודש ישנם  2,000 מיליארדרים בעולם שהם בעלי עושר רב יותר מזה של 4.6 מיליארד בני אדם. זה נשמע לכם הגיוני? 2,000 איש שיש להם יותר מ-4.6 מיליארד בני אדם על פני כדור הארץ? כמה חזירים אפשר להיות? אם היו לוקחים את הכסף שלהם ומחלקים אותו שווה בשווה כולם היו יכולים לחיות חיים מכובדים, חיי רווחה, חיים הגונים. כל יצור חי על פני הכדור זכאי לחיים טובים. כולם! אדם הוא אדם באשר הוא אדם. כולנו יצירי הבריאה וככאלה אין אחד שחייו חשובים יותר מחייו של אחר.

את השינוי והריפוי במשבר האקלים ניתן לפתור בדרכים רבות אבל האחת שבעיני עולה על כולם היא דרך החינוך. לדעתי, כל האנושות זקוקה לשיעור טוב בחינוך. צריך להושיב את כולנו על הכיסא כמו בבית הספר ופשוט לחזור לשיעור המבוא על החיים – כולנו שווים. אנשים שכחו מהיכן הגיעו. כולנו יצאנו עירומים וצווחים מאימותינו הנאנקות מכאבים. כולנו באנו לעולם חסרי כל וכל אשר יש לנו לא ימשיך איתנו כשנפגוש את סוף דרכנו. הדבר היחיד שהגענו איתו ונמשיך איתו הלאה זו הנשמה שלנו. זה הנכס היחיד שלנו וככזה הוא היחיד שאנחנו צריכים לטפח, להעצים, להעשיר.