בואו נעשה שינוי אמיתי

אנחנו שונים מדי. כל אחד חושב אחרת, בא ממקום אחר, רוצה דברים אחרים. הפערים עמוקים וחריפים. אין שום מצב שנצליח להסכים או להסתדר גם אם אנחנו חייבים, גם אם מוכרחים. זה פשוט חסר תקווה. האומנם?

איך אנחנו מסתדרים בצבא במדינה היקרה שלנו? איך אנחנו מסדרים בימי מלחמה ח"ו? אותם אנשים, עם אותם הבדלים ודעות וסגנונות חיים שונים ומשונים אבל ההבדל שאז כולנו לוקחים את כל הייחודיות שלנו ורותמים אותה למען מטרה עליונה- שלמות המשפחה. הביטחון של האנשים היקרים בחיינו והמדינה שלנו. בצה"ל, מתכנסים אנשים מכל שדרות החיים, העדות, המגזרים ואיכשהו זה עובד. כי הם שמים מעליהם, מעל האגו, הפרינציפים ומשחקי הכבוד מטרה משותפת עליונה. אז אנחנו מנצחים. מסקנה, הבעיה היא לא השוני. הבעיה היא שאנחנו לא קרובים. היחסים, טיב הקשרים בין האנשים הוא שקובע מה יהיה המצב גם בצבא וגם במדינה.

בשנים האחרונות נראה שאנחנו שוכחים שבחירות מכריעים בקלפי ולא בויכוחים או בפוסטים מתלהמים. מישהו אי פעם שינה את דעתו בגלל ויכוח? אחדות היא לא אחידות דעות אלא לקחת את כל השוני ולרתום אותו למען טובתה ושלמותה של המשפחה. למעשה, בדיוק כמו בהתנהלות של משפחה בריאה.

תכף מגיעות עוד בחירות, ומה יהיה הפעם? כמה רע עוד יצא החוצה מכולנו? הפעם אנחנו חייבים להפריד בין הדברים. שכל אחד ישים פתק בקלפי לפי דעותיו ואמונתו וזהו. לא נותנים לשנאה ולרע להרוס את מרקם היחסים בינינו. לא הפתק בקלפי הוא מה שקובע מה יקרה בארץ. הגורם המכריע הוא רק היחסים בין האנשים במדינה. נתקלתי בלא מעט אנשים שעבדו קשה בבחירות האחרונות כדי לעשות שינוי אמיתי – מישהו בשם שיוביץ ועוד אחד בשם סגל.

ככל שאנחנו נריב ונתייחס אחד לשני כאויבים, אנחנו נראה איך כל מערכות החיים שלנו מתפוררות. הקלפי זה שטויות, אשליה של השפעה. ההשפעה האמיתית שלנו היא אחד כלפי השני. ככל שנתקרב ונהיה טובים יותר אחד כלפי השני, מתחשבים, עוזרים ולבביים, אנחנו בכך מחזקים את המדינה מהבסיס. את הילדים והמשפחות שלנו, את הצבא ואת מערכות החיים והחברה. 

הכוח האמיתי נמצא אצלנו. העם שלנו לא נוסד ע"י גנטיקה משותפת אלא עי אסופה של אנשים שרצו להגיע לאהבת הזולת – "ואהבת לרעך כמוך" ולכן כאשר יש בינינו קרבה ויחסים טובים אנחנו מרגישים עם, וכאשר אנחנו מתרחקים אנחנו חוזרים להיות שבטים מפולגים והמדינה נהפכת לקיבוץ גלויות ונהרסת. אין לנו ברירה אחרת כי אנחנו כולנו קשורים ותלויים אחד בשני להישרדות. אז בואו נעשה שינוי אמיתי. בואו נבחר אחד בשני , ננצח כולנו ונחיה בביטחון , בריאות ואושר.