להיות או לא להיות… בודד

בדידות זו הרגשה. אדם יכול להיות מוקף באנשים ולהרגיש בודד או לשבת לבדו ולהרגיש נפלא. אנשים בדר"כ נחלקים בין שתי קבוצות אופי חברתי –  אקסטרוברטי ואינטרוברטי. אדם אקסטרוברטי מממש את עצמו דרך ביטוי מוחצן של אישיותו הצבעונית ואילו אדם אינטרוברטי מופנם וביישן ומבטא את עצמו בצורה סלקטיבית וסגורה. 

אדם מוחצן הוא כמו אריה גאה ותיאטרלי המקרין את אישיותו בביטחון לעולם, זקוק לזרימה רבה של אנשים וחוויות חדשות ומלהיבות בחייו ולכן יצור קשרים חברתיים בקלות יחסית. אדם מופנם הוא כמו סרטן ביישן ורגיש העוטה עליו שריון ומציץ החוצה אל העולם בזהירות. לרוב יהנה מאוד מחברת עצמו, מתעסוקה שקטה בתחומי עניינו ועולמו הפנימי העשיר ולכן יעדיף את חברתם של מעט אנשים מוכרים ובטוחים. רובינו כמובן נעים בין הקצוות, מורכבים ומגוונים. 

האם להיות מוחצן או מופנם משפיע על רמת האושר והבדידות? 

רמת האושר החברתי או רמת הבדידות קשורה בעובדה האם אדם מממש את הצורך שלו בקשרים.אדם אקסטרוברטי מרגיש טוב כשהוא מוקף באנשים ובסביבה המאפשרים לו לבטא את עצמו בצורה מלאת שמחת חיים, שלה הוא זקוק כדי להרגיש ממומש. ואילו אדם אינטרוברטי יכול בהחלט להיות מאושר בחיק משפחתו הקרובה ומעט חברים ותיקים וחוויות רגשיות עמוקות מספקות. אם כך, לא כמות הקשרים היא החשובה לתחושת הבדידות של כל אדם אלא איכותם.

אנחנו יצורים מתפתחים. הרצון לקבל הנאה שבנו מתפתח כל הזמן והוא פותח בנו כל הזמן חללים פנימיים חדשים היכולים להתמלא רק באינטראקציה עם אנשים. הרצונות שלנו מתפתחים ודוחפים אותנו למצוא תענוגות וקשרים חדשים אך לא משנה אם אנחנו מופנמים או מוחצנים  גם האגו שלנו גדל ומתפתח לצד הרצונות הללו. 

יש בנו חלק שרוצה את ההנאה שלו על חשבון אחרים. אנחנו  לא מבינים ולא קולטים מה קורה בנו אבל מגלים לפתע שקשה לנו מאד להסתדר עם אנשים, אפילו הכי יקרים  ופשוט אין עצבים לכל השטויות של האנשים. למה הם לא מקשיבים ועושים מה שאני רוצה? אני הרי צודק ויודע הכל. זה האגו. והוא גדל ומתפתח לכיוון של יתר רצון לשלוט וחוסר יכולת להכיל כל איום וחוסר נוחות לעצמי. אנחנו בודדים כי כל אחד מאיתנו כלוא בתוך בועה. 

עכשיו, משנכנסה הקורונה לחיינו ושברה את כל החוקים והסדרים הישנים, היא מאלצת אותנו לשבת ולחשוב – איך להרגיש קרוב גם אם אתה פיזית רחוק. אין מנוס מלהשתנות ולצאת מהחומה המפרידה בין הלב שלי לשלך. 

איך? קבלה – בואו לגלות – https://delight.co.il/