עיצוב חדר תינוקות

תכנון ועיצוב של חללים היה מאז ומעולם צורך בסיסי של בני האדם, עוד בימים של ממלכות קדומות ותרבויות שונות השתמשו בשיטות שונות כמו בתים מתחת לפני האדמה, סוגי חלונות שונים ועוד. אך כאשר מדובר בעיצוב של חדרי תינוקות, אין צורך להישען על מסורות עתיקות יומין בכדי להפוך את החדר לחלל נעים לגדול בו. אלא ניתן לעשות זאת באמצעות מספר טיפים נכונים שאת חלקם מצאנו באתר https://tapetim.co.il/ , אשר יהפכו את חדר התינוקות לאזור הבטוח ביותר לשחק בו, לישון בו ולהירגע. לכן בשורות הבאות ריכזנו את הטיפים הרלוונטיים ביותר בעיצוב חדר תינוקות מצבעים ועד לחומרי גלם עיצוביים.

עיצוב חדר תינוקות בעזרת צבעים וסדר

בכדי לעשות שימוש נכון בחלל הילדים מומלץ בראש ובראשונה לבצע סדר ברור, שכן החדר אמור לשמש את התינוק במרבית המקרים לגילאי ינקות מאוחרים(2-3) ובשל כך מומלץ לעזור לו להתמצא בחלל. על כן חשוב למקם נכונה את אזור המשחק/קריאה עבור הילד, על ידי מיקוד עיצובי שיכול לכלול שטיח נעים על יד אזור המשחקים וכלי אחסון עבורם. כמובן שלצד כל זאת מומלץ גם להפריד בצורה מסוימת בין מיטת הילד אל אזור החתלה ובכך לשוות עיצוב מסודר וראוי, ולשם סדר נעים לעין התינוק חשוב גם לבחור בצבעים עדינים. בגזרת הצבעים ניתן לומר כי צבעי פסטל יוכלו לבצע את העבודה, בצבעים עדינים ונעימים שיעניקו תחושת רגוע והם יכולים לנוע בין צבעי אפור בהיר, ירוק מנטה או ורוד עמוד.

בטיחות ופריטים עיצוביים

לצד בחירה של צבעים רכים חשוב לדעת כי גם בחירה נכונה של טפטים יוכלו לעשות את העבודה, בין אם בטפטים בעלי שבלונות ודוגמאות ציורים כמו דמויות מצוירות ועד לשבלונות נעימות. כמו כן לצד כל אלו חשוב גם לבחור רהיטים ללא פינות חדות עד כמה שניתן, יחד עם עמידה בתו התקן הישראלי. עיצוב חדר התינוקות יכלול גם כלי אחסון מותאמים, גם לתינוקות שיוכל להגיע אליהם בעתיד הקרוב וגם עבור ההורים. על כן מומלץ להביא סלי אחסון נעימים, ארונות יחסית נמוכים אשר יתאימו גם לשימוש ההורים וגם לצעדיו הראשונים של התינוק.