עבודה מועדפת

חיילי צבא ההגנה לישראל עושים ימים כלילות, בתפקידים ובאזורים שונים ברחבי הארץ בכדי לשמור על להבטיח את ההגנה על מדינת ישראל. ולאחר השחרור מתפקידיהם בצבא, מדינת ישראל מציעה עבודה מעודפת שתוכל לאפשר לחיילים להשתלב בצורה מהירה בתעשיות שונות בישראל. השילוב של החיילים המשוחררים מתלווה יחד עם מענקים שונים לאחר תקופת התמדה, בתנאים סוציאליים מלאים, באפשרויות קידום וביכולת לשלב בין לימודי תעודה או תואר. התנאים הללו מאפשרים לחיילים המשוחררים לקבל מעטפת מצוינת לחיי האזרחות, כשלצידן יכולים החיילים המשוחררים לעבוד גם באזורי תיירות מעולים וגם להנות מאווירה דינמית וצעירה כמו https://www.isrotel.co.il/careers/job-res/fun/muadefet/  

עבודה מועדפת באווירה צעירה

אם ננסה לקמט את הערך של עבודה מועדפת עבור חיילים משוחררים, ככל הנראה שנקבל הרבה יותר מערך אחד שמתווסף גם למענק מכובד ולתנאים הסוציאליים והוא כמובן האווירה והמיקום של עבודות מסוג עבודה מועדפת. כך למשל יוכלו החיילים המשוחררים להתמיין לעבודות באזורי תיירות, החל מערים כמו ירושלים, חיפה, תל אביב וכמובן אילת. אזורים אלו לא רק רוויים במקומות עבודה הנחשבים גם לעבודה מועדפת, אלא גם מציעים אזורי תיירות מהנים שכוללים חיי לילה מעולים, אזורי תרבות וכמובן אווירה צעירה ומהנה.

כל אלו הופכים את העבודות שמסווגות כעבודות מעודפות, לעבודות עם יתרון ברור של אווירה צעירה ומהנה. כמובן שמשרות אלו נעות בין מגוון רחב של עבודות שירות, החל ממשרת מלצרות, טבחים, פקידי קבלה, ברמנים ועוד. האווירה במקומות אלו תאפשר כמו שציינו מעל גם לשלב בין לימודים אקדמאיים, אבל באותה המידה גם להנות מחיי לילה תוססים, מאוכלוסייה מגוונת וכמובן ניסיון תעסוקתי מוכח.

לשמור על הביטחון גם באזרחות

לצד האווירה הדינמית והצעירה, היכולת לשלב בין העבודה ללימודים, משרה של עבודה מועדפת מציעה גם דריכת רגל בתעשיית הביטחון הישראלית. תעשייה זו מצויה במגוון רחב של מתקנים ברחבי הארץ, בהן יוכלו לוחמים לשעבר או כאלו בעלי רובאי 03 ומעלה להשתלב בתנאי שכר מצוינים. עבודות אלו מתאפיינות בעבודות אבטחה שונות, החל מאבטחה בתחנות הרכבת השונות, בבתי חולים, בתעשיית הביטחון ואפילו בשדות תעופה ומעברים.

וכשמדובר בעבודה מועדפת בתחום הביטחון בישראל, חשוב לזכור כי התנאים יכולים להיות אפילו טובים יותר החל משכר שעתי גבוהה ועד לשעות נוחות. כלל הנתונים הללו מאפשרים לחיילים משוחררים לבחור לעצמם משרה של עבודה מועדפת בכל אזור בארץ, להנות משכר שעתי גבוהה מהממוצע  במשק ובעיקר לעזור לחיילים המשוחררים להכין את עצמם בצורה הרבה יותר טובה לעבודה הבאה שלהם.