מאלף כלבים מומלץ פתח תקווה

כלב הוא חיה נהדרת, ומהווה אחד מחיות המחמד הנפוצות, ועדיין, כדאי תמיד לדאוג לאלף אותו. בסוף, כלב מאולף זה נוח, נעים, וגורם לפחות עבודה לבעליו. השאלה היא איך בוחרים אחד כזה, על מה כדאי לשים את הדגש? והאם יש מאלפי כלבים מומלצים בפתח תקווה?

למה חשוב לדעת איזה מאלף לבחור?

תחום אילוף הכלבים בארץ אינו מפוקח כלל, מה זה אומר? שכל אחד יכול לקרוא לעצמו מאלף כלבים, לדרוש תשלום, ולהתחיל לאלף. נכון, מדובר בתחום דינמי, ולא איזה מקצוע עם אחריות והשלכות כמו למשל רפואה, אך עדיין, לפני הבחירה, כדאי לכם לבדוק עם המאלף, היכן הוא הוכשר, האם יש לו ניסיון, והדבר החשוב ביותר – המלצות. הדרך הטובה ביותר למצוא מאלף כלבים טוב, היא מפה לאוזן, דרך חברים.

מתי כדאי להתחיל לאמץ כלב?

רוב מאלפי הכלבים יגידו לכם לקחת מאלף כבר בשלב אימוץ הכלב. לא ממש בהתחלה אבל לאחר כמה שבועות, כשכבר תהיה לכם היכרות אתו, ותדעו להגיד מה בדיוק אתם רוצים מהמאלף. חשוב לציין, אם הכלב מגלה סימני אילוף, פנו מיד למאלף, שלא יחמיר עם הזמן. בסוף אילוף כלבים זה תלוי הרגשה, אם אתם חושבים שהכלב שלכם צריך את זה, פנו למאלף.

איפה מאלפים?

יכול להיות שהשאלה נראית לכם מוזרה, הרי ברור, בבית. אז לא, יש גם אילוף כלבים בפנסיון. מה שכן, רובם של המאלפים יאמרו שעדיף לאלף את הכלב בבית. בסוף, הבחירה היכן לבצע את האילוף תהיה שלכם, אבל כאמור, זו ההמלצה. המאלף יגיע אליכם לסדרת פגישות, ובין לבין, בליוויו, אתם אלה שמבצעים את תהליך הליווי. פרט חשוב – כל מי שיהיה אתכם בבית, יצטרך גם הוא לקחת חלק, זה פרויקט משפחתי. בפנסיון לעומת זאת, המאלף יהיה עם הכלב, ואתם תיכנסו רק בסוף. אמנם מדובר בתהליך יותר אינטנסיבי, אך שימו לב שהכלב יהיה מאוד מאולף לעבודה עם המאלף, ולא אתכם, מה שמהווה חיסרון.

שיטות אילוף

ישנן אין ספור שיטות לאילוף, עם גישות שונות ודרכים שונות. החל מהגישה המסורתית, שמבהירה לכלב את מקומו בבית ואת הצורך לציית לבעליו, ועד הגישה המודרנית, שם דווקא ינסו להבין מה עובר על הכלב שלנו, תוך רצון לגרום לו להיות שמח וכך לחסוך התנהגות בעייתית.

לסיום, בפתח תקווה ישנם מספר מאלפי כלבים, שדוגלים בשיטות שונות, בחרו את האחד המתאים לכם, על פי ההכשרה, הניסיון וההמלצות, ולכו עם השיטה שלו. זכרו, לא חייבים להתחייב לשיטה אחת, ובסוף, הבחירה שלכם איך להתמודד עם הכלב שאימצתם.